Thursday, August 15, 2013

Copperhead Snake: Kepala Sudah Putus Tapi Masih Mampu Gigit Badan Sendiri


Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum…

 

CopperheadAMARAN: Video ini mungkin akan menimbulkan rasa tidak selesa pada sesetengah orang. Kerana aku sendiri tengok pun ……….! tak boleh sebut perkataan tu. Tak sesuai..hehehe. Baiklah pada yang takut nak tengok aku ceritakan sedikit mengenai video tersebut. Dalam video tersebut, ular copperhead kepalanya sudah dipenggal oleh Sam Billiter di kediaman beliau. Beliau merakamkan bagaimana badan ular tersebut meliang liuk menyentuh kepalanya yang sudah dipenggal. Sejurus itu kepala yang terpenggal itu menggigit. Membenamkan taringnya pada badannya yang terpisah. Berlaku reaksi mengejut secara tiba-tiba.

 

Kalau berani dan tak berasa geli lihat lah video ini.

 

Ada persoalan yang timbul di komen video itu. Antaranya macamana kepala yang terputus mampu memberi isyarat pada badan agar bergerak menyentuh kepala untuk digigit mati kerana racun sendiri. Pada aku mungkin itu reaksi sepontan kepala tu kot. Entahla kena tanya pakar ulor.. Pernah tengok video yang ular makan badan dia sendiri? Itu pun geli geleman ngeri juga nak tengok. Tapi cukuplah video di atas je..hehehe

 

Dalam Islam pun ada mengajar jika terserempak dengan ular dalam rumah, jangan dibunuh dikhuatiri ianya jelmaan JIN. Beri amaran pada ular tersebut sebanyak 3 x (Dengan nama Allah sekiranya engkau JIN baik engkau keluar dari sini) sekiranya ia jelmaan JIN ia akan keluar. Jika ular biasa dan diri sendiri dan keluarga dalam bahaya, ular tersebut boleh dibunuh. Tapi kalau boleh usirlah dia dulu. Usir dengan penyapu ke. Ular akan menyerang jika rasa terancam. Bertindaklah guna akal dan mohon perlindungan dari Allah s.w.t.

22 comments:

MY@R said... Reply

begitu liat ular ini untuk mati...www.tepakku.com

amir zahari said... Reply

tgk bila dia benamkan taring bisa dia pd badan baru nampak mcm dh nk mati..

darkman said... Reply

peh,bahayanye...

Cik Pensil said... Reply

kiranya.. bukan saja diri sendiri, apa2 yg dekat dengan dia pun dia boleh gigit jugak?

amir zahari said... Reply

yang saya rasa mcmtu la pensil..

Mawardi Yunus said... Reply

huhu kesiannya dia. bertarung untuk kematian.

Teena Tna said... Reply

Berbahaya betul ular macam ni. Baru saya tahu tak boleh bunuh ular dahulu sebab dikhuatiri jelmaan jin. Dulu masa di sekolah, ada ular masuk ke dorm kami, habis kecoh satu sekolah suara jeritan. Lepastu, sume dok bising sapelah nak meminang budak dorm ni (tak tahu betul ke tak dongeng ni). Tp pd masa yg sama risau juga sebab ular kan satu petanda buruk. Tapi kemudian keadaan back to normal. (Takde sape dtg meminang pun)

♥ Nana BamBam ♥ said... Reply

snake bite itself and die? sadisnye..huhu

Nong Andy said... Reply

Tenet tak laju jadi susah nak tgk video tu amir..

bee said... Reply

erk... camne leh jadi gitu?? padahal dah terpisah pun kepalanya??

Info kesehatan Indonesia said... Reply

Apakah ular macam tu, termasuk ular berbisa?

Medical Treatment Therapy said... Reply

Betul juga, memang ular bisa merupakan jelmaan jin. kalau di Indonesia ada siluman (jin) yang berwujud ular, yaitu 'NYI BLORONG"

amir zahari said... Reply

Macam mungkin mati kerana bisa sendiri to show/claim his 'proud'

amir zahari said... Reply

hehehe.. perihal ular dikaitankan dengan pinangan tu entahla.. sy ngak tahu kesahihahnya..hehe.

amir zahari said... Reply

Terima kasih singgah dan baca sini..^___^

amir zahari said... Reply

mati kerana bisa sendiri lebih honorable kot bg dia Nana..

amir zahari said... Reply

Ala yeke.. tak pe lepas ni mana2 ada entry video sy cuba postkan dalam bentuk gambar.. maaf ya..

amir zahari said... Reply

entahla mungkin reaksi sepontan kot dikbee..

amir zahari said... Reply

Copperhead antara dalam kelompok ular yang berbisa..

amir zahari said... Reply

Good to know about 'NYI BLORONG' i'll google it to know more.. ^___^

Yana Sakura said... Reply

Ntah2..ular yg gigit badan senirik nie jin kot..walluhualam ..hehe..mna la taw kan..wink2 :D

Thanks ats info ayat utk menghalau ulor bisa neh Abg Amir..hee ^^

amir zahari said... Reply

Ayat tu arwah tok yang ajar.. sebab pernah nampak die halau ular masuk kt bangsal kayu..

Post a Comment

 

Total Pageviews

Note

Aku tertanya-tanya, sejauh mana seseorang itu mampu menjadi pemangkin bagi orang lain. Hakikatnya memang ada. Tapi dengan segala cabaran dan dugaan yang menimpa mampu lagikah seseorang itu terus kekal sebagai pemangkin?

Renungan

"Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang , didapati orang itu ada yang gelak ketawa . Maka berkata Izrail : 'Alangkah hairannya aku melihat orang ini , sedangkan aku diutus oleh Allah untuk mencabut nyawanya , tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa .."